متداول ترین دلایل اسپم شدن (Spam) ایمیل ها – بخش اول

چرا ایمیل ها اسپم می شوند؟ چطور از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟ امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تجارت مدرن، این ها همان سوالاتی هستند که ما اغلب با آن ها درگیر می شویم. اغلب افراد دغدغه اسپم شدن ایمیل‌های مهم فروش یا بازاریابی خود را دارند در حالی که ممکن است دلیل اصلی اسپم شدن خود را ندانند! اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که چرا ایمیل‌تان به پوشه اسپم می‌رود، ابتدا باید بدانید که هنگام ارسال ایمیل‌های خود چه اشتباه می‌کنید. و چگونه می‌توانید به طور موثر آن را برطرف کنید تا احتمال اسپم شدن ایمیل شما به حداقل برسد. پس بیایید با دلایل عمده ای که ممکن است امروزه ایمیل های شما را به پوشه اسپم منتقل کنند، بیشتر آشنا شویم :

چرا ایمیل ها اسپم می شوند و راه حل آن چیست ؟

برآوردها نشان می دهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ ، هر روز ۶۰ میلیارد ایمیل  spam ارسال می شود. بدیهی است که کاربران از این سیل  SPAM  استقبال نمی کنند و این  یک مشکل بزرگ برای بازاریابان ایمیلی است. کمتر از ۲۰ درصد ایمیل های ارسالی، هیچ گاه به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند و این باعث می شود شما نتوانید به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید.

خطوط موضوع گمراه کننده یا حاوی عوامل محرک اسپم

امروزه، بازاریابان ایمیل سعی می کنند تا از یک موضوع مبهم استفاده کنند و با فریب گیرندگان ایمیل، نرخ باز شدن ایمیل خود را بهبود بخشند. اکنون، این عمل خلاف قانون قانون CAN-SPAM است. در حالی که شما می توانید تنها با شخصی سازی، میزان بازشدن ایمیل های خود را به طرز چشمگیری افزایش بدهید. احتمال باز شدن ایمیل هایی با موضوع شخصی سازی شده 26 درصد بیشتر است از ایمیل های عادی است. در بسیاری از نظرسنجی‌ها، مردم قبلاً ابراز نارضایتی خود را از چنین ترفندهایی برای باز کردن ایمیل نشان داده‌اند. آن‌ها احساس می‌کردند فریب خورده‌اند و به همین خاطر از فهرست ایمیل‌ فرستندگان لغو اشتراک کرده اند.

چطور از آن جلوگیری کنیم :

سعی نکنید با استفاده از یک خط موضوع مبهم و گمراه کننده، کاربران خود را فریب دهید. به عنوان مثال، شما یک ایمیل با ذکر کلمه فوری در موضوع ارسال می کنید و هنگامی که گیرندگان آن را باز می کنند، از او می خواهد که در کانال بازاریابی شما ثبت نام کند. این اتفاق فقط مشترک را آزار می دهد و ممکن است از لیست ایمیل شما لغو اشتراک کند و یا بدتر، ایمیل شمارا به عنوان اسپم علامت گذاری کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام تبلیغات، خطوط موضوع ایمیل های خود را صریح و واضح انتخاب کنید تا ایمیل تان وارد پوشه اسپم مخاطبین نشود. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد چند موضوع عالی برای بهبود نرخ باز شدن ایمیل دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

طراحی ضعیف با تصویر و یا متن نامناسب

به عنوان روشی موثر در ایمیل مارکتینگ، بسیاری از شرکت‌های تجاری محصولات یا خدمات خود را فقط با تصاویری که حاوی متن‌های بیش از حد در آن هستند تبلیغ می‌کنند. آنها اغلب فراموش می کنند که نسبت تصویر به متن مناسب را در آن حفظ کنند. در کل بدنه ایمیل، گاهی اوقات فقط تصاویر یا متون بسیار زیادی روی تصاویر وجود دارد. این اتفاق باعث می‌شود که ایمیل های شما وارد پوشه اسپم شود.

چگونه از آن جلوگیری کنیم :

ایمیل را با حفظ مقدار مناسب نسبت تصویر به متن آماده کنید. اگر فقط یک تصویر را در ایمیل ارسال می کنید، سعی کنید بدون نوشتن جملات طولانی در داخل آن، هدف و جزئیات را توضیح دهید تا کل تصویر را با متن پوشش ندهد. همچنین، جزئیات توضیحی را زیر تصویر بنویسید تا حتی اگر مشترک گزینه view image خود را خاموش نگه داشته باشد، حداقل بتواند بدون نیاز به روشن کردن قابلیت مشاهده تصویر، بداند چه چیزی برای آنها ارسال کرده اید.

نبود دکمه لغو اشتراک برای مخاطبین در ایمیل

زمانی که دکمه لغو اشتراک در ایمیل شما واضح و قابل مشاهده نباشد، ممکن است ایمیل یا خبرنامه تبلیغاتی تان به عنوان اسپم در نظر گرفته شود. افزودن دکمه لغو اشتراک، قابلیت تحویل ایمیل ارسالی شما را بهبود می بخشد. اگرچه بسیاری فکر می کنند که این کاملاً برعکس آن عمل می کند، اما در واقعیت، وقتی صحبت از جلب اعتماد مشترک شما به میان می آید، دادن حق انتخاب به آن ها و احترام به تصمیم شان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. این درست است که همه ما می خواهیم لیست مشترکانمان بدون هیچ لغو اشتراکی باقی بماند و روز به روز بزرگتر شود. اما کسی که قبلاً به خبرنامه یا به‌روزرسانی‌های شما علاقه داشت، ممکن است پس از مدتی دیگر به آن علاقه‌مند نباشد. بنابراین ارائه یک راه آسان به آنها از طریق گزینه لغو اشتراک، به احتمال زیاد ایمیل شما را به عنوان اسپم علامت‌گذاری نمی‌کند و شهرت فرستنده شما را دست نخورده نگه می‌دارد.

چگونه از آن جلوگیری کنیم :

ساده‌ترین راه حل برای آن این است که همیشه یک دکمه لغو اشتراک را در انتهای هر یک از ایمیل های ارسالی خود قرار دهید. انجام این کار رضایت مشترکین را بهبود می بخشد و بنابراین افراد کمتری احتمال بیشتری برای علامت گذاری ایمیل شما به عنوان اسپم دارند. بنابراین، افزودن دکمه لغو اشتراک به هر ایمیل، گزینه مناسبی برای جلوگیری از اسپم شدن است. زمانی که به آن ها یک گزینه آسان برای انصراف از دریافت ایمیل شما در هر زمان که می خواهند می دهید، باعث می شوید احتمال علامت گذاری ایمیل شما به عنوان اسپم را کاهش پیدا کند و این اعتبار شما را برای رسیدن به صندوق ورودی مخاطبین محفوظ نگه می دارد.

شکایات بیش از حد هرزنامه/اسپم

شکایات هرزنامه دریافت شده توسط ارائه دهنده خدمات ایمیل که توسط مشترکین شما گزارش شده است نیز مانع از دسترسی شما به صندوق پستی اصلی می شود. بنابراین این یکی دیگر از دلایل اصلی است که ایمیل شما همیشه بخشی از پوشه اسپم است. حتی اگر ایمیل شما مشکلی هم نداشته باشد، باز هم ممکن است افراد ایمیل شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها روزانه هزاران ایمیل معمولی را دریافت می کنند و حتی آنها را به عنوان اسپم علامت گذاری می کنند بدون اینکه حتی به خاطر بیاورند که ایمیل شما درباره چیست. یکی از دلایل می تواند این باشد که آنها حتی به خاطر نمی آورند که به شما اجازه ارسال این ایمیل ها را داده اند و هنگامی که این گزارش هرزنامه از حد معینی فراتر رفت، در تمام کمپین های آینده، ایمیل ارسال شده توسط شما به طور خودکار به پوشه اسپم ختم می شود.

چگونه از آن جلوگیری کنیم :

اکنون برای جلوگیری از این اتفاق، کسب و کار و یا شرکتی که برای مشترکین خود ایمیل می فرستد باید تمرکز خود را بر ایجاد نام تجاری در ایمیل به یاد ماندنی کند. این همچنین شامل نام تجاری در وب سایت شما مانند تصاویر حاوی آرم شرکت، ویدیوهای محصول و غیره می شود. علاوه بر این، اطمینان از اینکه From name به راحتی برای آنها قابل تشخیص باشد نیز ضروری است.

ایمیل شما حاوی کلمات محرک اسپم است

برای اینکه ایمیل خیلی دوستانه شود یا توجه مشترکان را به خود جلب کند، بازاریابان امروزه اغلب از کلمات مستعد اسپم استفاده می کنند بدون اینکه حتی متوجه آن شوند. در اغلب موارد، این کلمات به عنوان عوامل محرک اسپم تلقی می شوند. در نتیجه، ایمیل های شما به طور خودکار در دسته اسپم فیلتر می شوند.

چگونه از آن جلوگیری کنیم :

سرویس گیرنده ایمیل شما احتمالاً قبلاً ابزاری برای بررسی این کلمات مستعد اسپم نصب کرده است. بنابراین به زبان ساده، به سادگی از کلماتی که باعث ایجاد حس تبلیغاتی می شود یا نشان می دهد که شما خیلی تلاش می کنید تا با مشترکین دوستانه رفتار کنید، خودداری کنید. بنابراین، در صورتی که ایمیل شما به طور مرتب نرخ بازشدن یا نرخ خواندن کمتری داشته باشد، ایمیل های شما در واقع در معرض خطر بالایی قرار دارند که به عنوان اسپم علامت گذاری شوند. حتی با وجود اینکه در چند سال گذشته، پاسخ‌های کلی به ایمیل نسبتاً ثابت و در سمت پایین بوده است. نرخ باز در چند سال گذشته به طور متوسط ​​حدود 20 درصد بود. این امر بازاریاب ایمیل را ترغیب می کند که اکنون به روشی بسیار بهتر با مشترکین تعامل داشته باشد. راه حل آن تمرکز بر بهبود نرخ باز شدن ایمیل به طور منظم است. برای بهبود آن، باید :
  • زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل‌های خود انتخاب کنید.
  • خطوط موضوع ایمیل خود را شخصی سازی و اصلاح کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.
  • لیست ایمیل خود را با تقسیم کردن آنها با مشترکینی که قبلاً درگیر شده اند، تازه کنید تا ایمیل های بیشتری برای آن افراد ارسال شود.
  • برای افزایش نرخ خواندن، هیچ راه بهتری جز نوشتن ایمیل بهتر و جذاب برای مشترکین وفادار وجود ندارد.

و در آخر

برای ارسال بهتر ایمیل، هوشمندانه عمل کنید

دنیای اطراف سریعتر از انتظار ما در حال پیشرفت است. روش های بازاریابی نیز روز به روز هوشمندتر می شوند. برای مقابله با این دنیای تجارت آنلاین که به سرعت در حال رشد است، باید به جای تلاش بیشتر، هوشمندانه عمل کنید. افزایش تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین چند فروشنده نیز باعث می شود که به یک بازاریاب ایمیل هوشمند تبدیل شوید. و به خصوص از نظر اجرای شیوه های ایمیل مارکتینگ موفق، باید به روز و جلوتر از زمان خود باشید. در غیر این صورت، از اینکه اجازه دهید رقیبانتان از این مزیت برای عبور از شما استفاده کنند، عقب خواهید ماند. اما یک ابزار ایمیل مارکتینگ جامع مانند پاکت مطمئناً می‌تواند به شما کمک کند تا این چالش را پشت سر بگذارید و از رقیبان خود جلوتر بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *