نکاتی که لازم است برای ارسال ایمیل به یاهو و جیمیل بدانید!

جیمیل و یاهو اخیرا (از فوریه ۲۰۲۴/ بهمن ۱۴۰۲) قوانین جدیدی را برای فرستندگان ایمیل به منظور کنترل ارسال ایمیل های اسپم در نظر گرفته اند. در این وبلاگ، ما به شما (فرستندگان ایمیل) کمک می کنیم تا این قوانین را بشناسید و مطابق با آنها ایمیل های خود را ارسال کنید تا مطمئن شوید ایمیل هایتان بدون هیچ مشکلی به مخاطبانتان می رسد.

حال این دو ارائه‌دهنده اصلی صندوق ایمیل با دقت بیشتر و سختگیرانه تر ایمیل های اسپم را برررسی می کنند. شما باید برای جلوگیری از انتقال ایمیلتان به پوشه اسپم حتما این نکات و دستورعمل ها را در نظر بگیرید. بی توجهی به این موارد علاوه بر علامت گذاری ایمیل شما به عنوان اسپم، باعث میشود تا اعتبار دامنه شما نیز آسیب ببیند.

هر چند نیاز نیست نگران باشید. اگر از پاکت استفاده می کنید، احتمالاً تا همین لحظه به بسیاری از این دستورعمل ها عمل کرده اید. در واقع شما با رعایت این قوانین، به بهبود نتایج فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی خود کمک میکنید.

این قوانین بیشتر شامل چه افرادی میشوند؟

  • تمام فرستدگانی که به آدرس های ایمیل Yahoo، Gmail، Google mail یا Google Workspace ایمیل ارسال میکنند باید به این توصیه ها عمل کنند.
  • چنانچه فرستنده‌ی ایمیل انبوه هستید و در طول ۲۴ ساعت ۵۰۰۰ ایمیل یا تعداد بیشتری ارسال می‌کنید، رعایت این دستورالعمل‌ها برای شما ضروری است.  در این متن به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

دستورعمل های مهم جیمیل و یاهو برای تمامی فرستندگان ایمیل

این به روز رسانی جدید به جیمیل و یاهو کمک می کند تا از ارسال ایمیل های اسپم و پیام های مخرب به کاربران جلوگیری بشود. در واقع، تمام این قوانین جدید به امنیت کابران و مهار ایمیل های اسپم مربوط می شود. با رعایت این نکات، می توانید احتمال قرار گرفتن ایمیل هایتان در صندوق ورودی مخاطبانتان را افزایش دهید (AKA باعث بهبود قابلیت تحویل ایمیل شما می شود).

از احراز هویت ایمیل SPF و DKIM استفاده کنید :

SPF و DKIM دو الزام احراز هویت هستند. احراز هویت دامنه با استفاده از SPF و DKIM ثابت می‌کند که شما همان کسی هستید که ادعا میکنید و ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید متعلق به دامنه شما هستند. انجام این کار از شما در برابر جعل هویت و یا افرادی که از هویت شما سواستفاده میکنند، محافظت می کند.

  • SPF به گیرنده می گوید که کدام آدرس IP با دامنه فرستنده مرتبط است و اجازه ارسال ایمیل را دارد.
  • DKIM امضای رمزگذاری شده پیام شماست. به این طریق گیرنده ایمیل متوجه میشود که محتوای ایمیل در حین ارسال آن تغییر نکرده است. همچنین تأیید می کند که ایمیل از دامنه شماست.

چه باید کرد؟

اکثر ارسال کنندگان ایمیل از آدرس IP مشترک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) خود استفاده می کنند و نیازی به تنظیم SPF ندارند. تنها مشتریانی که از آدرس IP اختصاصی استفاده می کنند، باید احراز هویت SPF خود را تنظیم کنند. پاکت اعتبار فرستنده آدرس های IP مشترک را بررسی و مدیریت می کند. برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل هایتان به صورت تصادفی، باید قوانین پاکت در راستای اسپم کردن ایمیل راه حتما در نظر بگیرید. در غیر این صورت، با تعلیق قابلیت ارسال ایمیل مواجه خواهید شد.

احراز هویت DMARC را برای دامنه خود تنظیم کنید :

پس از تنظیم احراز هویت SPF و DKIM، باید قوانین DMARC را دنبال کنید. احراز هویت DMARC به ارائه‌دهندگان صندوق پستی می‌گوید که با ایمیلی که SPF و DKIM تایید نمی‌کند اما ادعا می‌کند از دامنه شماست (که می‌تواند یک مورد جعل یا شخصی که تظاهر به ارسال نامه از دامنه شما می‌کند) چه کاری انجام دهند. به عبارت دیگر دستورالعمل‌های DMARC (p) می‌تواند به صندوق‌های دریافتی بگوید که در مواجه با این سناریو چه کاری انجام دهند.

  • بخش دریافت صندوق ورودی مشکلی ایجاد نمیکند
  • بخش دریافت صندوق ورودی، ایمیل را در پوشه اسپم قرار می دهد
  • ایمیل شما تحویل داده نمی شود و یک soft bounce ایجاد می کند

چه باید کرد؟

دامنه شما باید دارای سابقه DMARC باشد. ساده ترین رکورد DMARC که می توانید استفاده کنید

“v=DMARC1; p=none”

اما امن ترین نیست. به عبارتی این دستورالعمل‌ها به Gmail نشان می دهند که اگر ایمیل‌های شما بررسی هویت SPF و DKIM را انجام ندهند، همچنان به صندوق ورودی گیرنده ارسال می‌شوند. این یعنی اگر شخصی آدرس ایمیل شما را جعل کند و سعی کند ایمیل های اسپم ارسال کند، این ایمیل ها همچنان در صندوق ورودی گیرنده می‌نشیند. اما از آنجایی که اکنون سوابق DMARC دارید، می توانید ردیابی کنید که چه کسی ایمیل ها را از دامنه شما ارسال کرده است. اگر شخصی هویت شما را جعل کند، بررسی های SPF و DKIM را انجام ندهد و سعی کند ایمیل اسپم ارسال کند، با تنظیم  DMARC policy خود روی “p=reject” از تحویل آن ایمیل ها جلوگیری می کنید.

مطمئن شوید که دامنه یا IP های ارسالی شما دارای سوابق DNS معکوس معتبر هستند :

سوابق DNS معکوس (RDNS) که به عنوان رکوردهای PTR نیز شناخته می شود، تأیید می کند که دامنه شما با آدرس IP شما مرتبط است. هنگامی که ایمیل ارسال می کنید، ارائه دهنده صندوق ورودی دریافت کننده (Yahoo!/Google) به این رکورد نگاه می کند تا تأیید کند که آدرس IP ارسال کننده ایمیل با دامنه مطابقت دارد.

چه باید کرد؟

این موارد به‌طور مداوم توسط پاکت کنترل خواهد شد و نیازی به اقدام شما نیست. این کار قبلا انجام شده است و جای نگرانی نیست. اگر از آدرس IP اختصاصی استفاده میکنید، قبلاً این کار را به عنوان بخشی از فرآیند راه اندازی انجام داده اید.

طبق Postmaster Tools نرخ اسپم را به زیر ۰.۳٪ کاهش دهید :

هر زمان که شخصی یکی از ایمیل های شما را به عنوان اسپم علامت گذاری می کند، نرخ اسپم شما افزایش پیدا میکند. اگر نرخ اسپم شما بالا باشد، به احتمال زیاد تمامی ایمیل های شما به عنوان اسپم شناخته می شوند و به صندوق ورودی کاربران نمی رسند.

چه باید کرد؟

اگر کمپین های خود را به آدرس های ایمیل Google ارسال می کنید، میتوانید با استفاده از ابزار Postmaster Google، نرخ اسپم ایمیل های خود را کنترل کنید. با رعایت یک سری اصول مهم، می‌توانید نرخ شکایات اسپم را پایین نگه دارید و اعتبار فرستنده خود را بهبود ببخشید :

  • هنگام جمع‌آوری ایمیل مخاطبین جدید، از تایید دو مرحله‌ای یا double-opt-in استفاده کنید
  • لیست ایمیل خود را مرتبا از ایمیل های اشتباه و یا بلااستفاده پاک کنید
  • لینک لغو اشتراک unsubscribe را با سهولت استفاده و به‌طور واضح قرار دهید
  • از خرید لیست یا بانک ایمیل خودداری کنید

اگر یک کسب و کار واقعی با ایمیل های اصولی برای کاربرانتان هستید، به احتمال زیاد لازم نیست نگران نرخ اسپم خود باشید. اما حتما به بهترین شیوه های ارسال ایمیل برای ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتری همواره توجه داشته باشید.

از آدرس‌های شخصی مانند gmail. com یا googlemail. com@ به عنوان فرستنده استفاده نکنید :

ارسال‌کنندگان ایمیل های اسپم ممکن است برای دریافت اطلاعات حساس از افراد، که با عنوان فیشینگ نیز شناخته می‌شود، یک آدرس جیمیل جعل کنند.

چه باید کرد؟

از آدرس ایمیل تجاری واقعی خود که با دامنه تان مرتبط است استفاده کنید. اگر هنوز دامنه ندارید، برای جلوگیری از مشکلات تحویل در آینده، میتوانید آن را خریداری کنید.

استانداردهای قالب پیام اینترنتی (RFC 5322) را برای ایمیل های خود دنبال کنید :

این شرط فقط به این معنی است که سرصفحه ها، متن، پیوست ها و محتوای ایمیل شما باید به درستی قالب بندی شده باشند. ایمیل هایی که توسط پنل پاکت طراحی می‌شوند، از پیش دارای فرمت استاندارد و لینک لغو اشتراک هستند، بنابراین لازم نیست نگران بروز مشکل باشید.

الزامات ارسال ایمیل انبوه

چنانچه شما فرستنده‌ی ایمیل انبوه هستید و در طول ۲۴ ساعت ۵۰۰۰ ایمیل یا بیشتر ارسال می‌کنید، رعایت این دستورالعمل‌ها توسط شما ضروری است :

دامنه در هدر “From” شما باید با دامنه SPF یا DKIM شما مطابقت داشته باشد :

برای تکمیل احراز هویت DMARC، باید مطمئن شوید که هدر “From” شما از دامنه‌ای استفاده می‌کند که با بررسی‌های SPF یا DKIM احراز هویت شده است.

چه باید کرد؟

کاربران پاکت که با آدرس IP مشترک ایمیل های خود را ارسال می کنند، فقط باید دامنه ارسال خود را احراز هویت کنند (که در طول راه اندازی DKIM انجام می شود). برای کاربرانی که آدرس IP اختصاصی دارند، همه فرستنده‌ها (آدرس‌های ایمیلی که برای ارسال نامه استفاده می‌کنید) باید از دامنه‌های فرستنده استفاده کنند که با دامنه‌ای که در طول راه‌اندازی DKIM احراز هویت کرده‌اید مطابقت داشته باشند.

لغو اشتراک را برای کاربرانتان آسان کنید :

گاهی اوقات مخاطبین دیگر تمایلی به دریافت ایمیل های شما ندارند، حتما داخل ایمیل، لینک لغو اشتراک را با سهولت استفاده و به‌طور واضح قرار دهید. انجام این کار در دراز مدت از اعتبار فرستنده شما محافظت می کند.

برای آسان کردن لغو اشتراک، فرستندگان ایمیل باید:

  • لینک های لغو اشتراک را در فوتر ایمیل خود به طور واضح قرار دهید.
  • از یک متن لغو اشتراک واضح و قابل مشاهده در ایمیل خود استفاده کنید.

پاکت در این مسیر همراه شماست

عدم توجه و پیروی از این دستورالعمل‌ها ممکن است منجر به انتقال ایمیل شما به پوشه اسپم، عدم تحویل و آسیب رساندن به اعتبار دامنه شما گردد. با رعایت این قوانین، به بهبود نتایج فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی خود کمک شایانی خواهید کرد. پاکت به منظور حفظ امنیت و کیفیت ارسال ایمیل ها، از آغاز این الزامات، آن‌ها را با کاربران خود به دقت پیگیری می‌کند. برای اطمینان از رسیدن نامه‌های الکترونیکی شما به صندوق ورودی مخاطبان، لطفا به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *