راهنمای ایجاد کمپین های مناسب برای تعطیلات نوروزی

هر چقدر که به پایان سال نزدیک می شویم، بازاریابان با چالش های قدیمی برای جذب کاربران روبرو می شوند. این سوال اساسی ایجاد می شود که چگونه می توانیم کمپین های تعطیلات امسال را بهتر از گذشته اطلاع رسانی کنیم؟ این راهنما تمام مراحل مهم ایجاد کمپین بازاریابی در تعطیلات نوروز و همچنین نکاتی برای اطمینان از موفقیت در این مناسبت را به شما ارائه می دهد. در شرایط همه گیری کنونی، خرید آنلاین به صورت چشم گیری افزایش یافته است و افراد امروزه بیشتر از قبل خرید آنلاین می کنند. برای استفاده بیشتر از این روند که به عنوان تجارت الکترونیکی ایجاد شده است، باید اطمینان حاصل کنید که برنامه دقیقی برای فروش نوروزی خود در نظر گرفته اید که از پتانسیل ارائه شده توسط کانال های دیجیتال استفاده می کند. یکی از این پتانسیل ها، استفاده از ایمیل مارکتینگ برای اطلاع رسانی کمپین های فروش خود در این مناسبت است، که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.  

چگونه یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنیم!

قبل از اینکه به جزئیات نحوه اجرای کمپین های ایمیلی خود در سال جدید بپردازیم باید این سوال را از خود بپرسیم که چرا ارسال ایمیل در تعطیلات نوروزی برای تجارت ما از اهمیت بالایی برخوردار است؟ محصول و یا بازار هدف شما هر چه باشد، ارسال ایمیل در تعطیلات نوروزی این امکان را ایجاد می کند تا شما بتوانید فروش خود را افزایش دهید.  

بازاریابی در تعطیلات چیست؟

بازاریابی در تعطیلات به ایجاد کمپین هایی از طریق کانال های مختلف می گویند که اساساً در اواخر سال انجام می شود. این کمپین ها به طور معمول شامل پیشنهادات ویژه فصلی برای به حداکثر رساندن درآمد در مناسبت مربوطه است. بازاریابی در تعطیلات به دلایل مختلف امکان ایجاد فروش مضاعف را دارد:  
  1. در مناسبت ها تقاضا و قصد خرید بالاتر از حد معمول است. معمولا در فصل تعطیلات، مشتریان بیشتری به دنبال خرید هستند و کار شما را به عنوان بازاریاب بسیار آسان می کنند.
  2. کمپین ها محدود به زمان هستند. تعطیلات در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شده و احساس اضطراری در کاربران ایجاد می کند که مشتریان را به سمت خرید سوق می دهد.
  3. این مناسبت ها احساس مثبت بودن ایجاد می کند. استفاده از این احساسات در میان مشتریان خود از طریق کمپین های بازاریابی مبتنی بر احساسات، یک روش فروش قدرتمند است.
تعطیلات همچنین فرصت های مهم دیگری را برای کسب و کار شما فراهم می کند، مانند:
  1. به دست آوردن مشتری های جدید: کمپین های مناسبتی می توانند آگاهی از برند را افزایش و کاربران جدیدی را با کسب و کار شما آشنا کند.
  2. ایجاد روابط با مشتریان: دوره پایان سال زمان مناسبی برای بازاریابی رابطه ای است. به عنوان مثال، شما می توانید با مشتریان وفادار خود تماس بگیرید و از آنها بخاطر حمایت از تجارت خود در طول سال گذشته تشکر کنید و می توانید برای آن ها یک هدیه رایگان یا تخفیف انحصاری درنظر بگیرید.
 

نکات اصلی برای اطلاع رسانی کمپین های نوروزی

برای تسریع و افزایش فروش می توانید به برخی از نکات توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم:
  1. کمپین های نوروزی خود را زود شروع کنید!
با افزایش تقاضا و خریدهای اینترنتی، خرده فروشان نگران تأخیر در حمل و نقل هستند، بنابراین می توانید با تسریع این روند از این مشکل جلوگیری کنید.   2. برای ترغیب خریداران از تخفیف های تبلیغاتی استفاده کنید! در این مناسبت ها افراد بیش از هر زمان دیگری با چالش های مالی روبرو خواهند بود، بنابراین کاربران در جستجوی بهترین پیشنهاد از سمت کسب و کارها خواهند بود. با این حال، کاهش قیمت های شما تنها راه جذب مشتریان نیست و ارائه تخفیف در چندین مورد از همان دسته یا محصولات مکمل می تواند به افزایش فروش و ترغیب کاربران کمک کند. زیرا افراد کالای بیشتری را سفارش می دهند و میزان فروش شما افزایش می یابد.   3. حمل و نقل رایگان را فراموش نکنید! حمل و نقل رایگان می تواند کاربران زیادی را ترغیب به خرید کنند و این افراد می توانند در آینده مشتریان ثابت کسب و کار شما باشند.  

 6 مرحله برای ایجاد کمپین نوروزی

اکنون شما آماده شروع برنامه ریزی، طراحی و در نهایت راه اندازی کمپین خود هستید. اما در ابتدا، شما به یک بستر بازاریابی با ابزارهایی برای تعامل با مشتریان خود در این دوره نیاز خواهید داشت.  
مرحله 1: کمپین های قبلی خود را تجزیه و تحلیل کنید.
اگرچه درست است که شرایط امسال به این معناست که عدم اطمینان بیشتری درباره نحوه رفتار خریداران در این فصل تعطیلات وجود دارد، اما بررسی روند سال گذشته برای تجارت شما بسیار مهم است. به عنوان مثال، نگاهی بیندازید که در طول دوره، اوج ترافیک و فروش وجود داشته است یا خیر! تا به شما کمک کند که بتوانید جدول زمانی کمپین خود را آماده کنید. همچنین می توانید بررسی کنید کدام کانال ها در هدایت ترافیک و تبدیل افراد به مشتری ها بیشتر موفق بوده اند.  
مرحله 2: اهداف خود را مشخص کنید
هنگامی که اطلاعات مربوط به داده های خود را بررسی کردید، باید اهداف مورد نظر خود را برای دستیابی به موفقیت را مشخص کنید. با مشاهده عملکرد قبلی خود، از واقع بینانه بودن اهدافی که تعیین کرده اید اطمینان حاصل کنید.  
مرحله 3: در مورد کانال های بازاریابی خود بهترین تصمیم را بگیرید
برای انجام تبلیغات و اطلاع رسانی درباره کمپین های خود بهترین کانال را انتخاب کنید. این تصمیم برای موفقیت شما در فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. ایمیل مارکتینگ در مناسبت ها به ویژه برای ارسال تبلیغات هدفمند به مشتریانی که قبلاً به برند شما علاقه نشان داده اند، بسیار موثر است.  
مرحله 4: جدول زمانی خود را برنامه ریزی کنید
قبل از اینکه مستقیماً به ایجاد کمپین خود بپردازید، مشخص کنید چه کاری را و در چه زمانی می خواهید انجام دهید. در این بخش چند مرحله اصلی برای کمپین تعطیلات خود آورده شده است:   _ ساخت لیست شما قبل از راه اندازی کمپین خود می توانید با جذب مشترکین برای هدف قرار دادن تبلیغات خود، راه موفقیت خود را هموار کنید. شما می توانید فرم های ثبت نام ایجاد کنید که افراد را ترغیب کند تا جزئیات خود را به شما ارائه دهند تا بتوانند اولین کسی باشند که در مورد فروش و پیشنهادات آینده شما اطلاعاتی کسب می کنند.   _ پیشنهادات خود را اطلاع رسانی کنید پیش از آغاز فصل تعطیلات شما می توانید پیشنهادات خود را از طریق کمپین های هدفمند در کانال های انتخابی خود ارائه دهید.   _ پیگیری با مشتریان پس از پایان فروش، فکر نکنید که کار شما تمام شده است! تبلیغات در تعطیلات برای جذب مشتریان جدید کار بسیار مناسبی است اما برای دیدن سود واقعی، حفظ شرایط مناسب برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. این بدان معناست که شما باید به مشتریان جدید خود توجه خاصی نشان دهید و آن ها را ترغیب کنید که دوباره از شما خرید کنند.  
مرحله 5: مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید
با افزایش رقابت در فضای تجارت الکترونیکی، کمپین شما باید دیده شود. یکی از راه های جلب توجه مشترکان، متناسب سازی پیام رسانی خود برای گروه های مختلف از طریق تقسیم بندی مخاطبان است. عواملی که هنگام تقسیم مشترکان برای کمپین تعطیلات شما باید در نظر گرفته شود شامل سطح فعلی تعامل و ترجیحات آن ها براساس رفتار خرید قبلی است.  
مرحله 6: محتوای خود را ایجاد کنید
اکنون وقت آن فرا رسیده است که  طراحی پیام و محتوای کمپین خود را آغاز کنید. با کمک پاکت می توانید یک صفحه زیبا ایمیل ایجاد کنید و آن را برای کاربران خود ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *