آیا ایمیل مارکتینگ همچنان موثر است؟

ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی است که سالیان سال مورد استفاده بازاریابان قرار گرفته است. اکثر صاحبان کسب و کار موفق از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک کانال بازاریابی قدرتمند یاد می کنند. و حتی امروزه افراد بیشتری به نتایج بدست آمده از آن اعتماد می کنند. اما سوالی که اغلب پیش می آید، این است که آیا ایمیل مارکتینگ همچنان به اندازه کافی موثر است؟ ظهور شبکه های اجتماعی، پلت‌فرم‌های ویدئویی و استفاده از تلفن‌های همراه، تغییرات مختلفی را در رفتار کاربران ایجاد کرده است. ما در این وبلاگ می‌خواهیم ببینیم که ایمیل مارکتینگ همچنان می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد یا خیر.

نحوه عملکرد ایمیل در حال حاضر

جمعیت فعلی جهان ۷/۹ میلیارد نفر است. طبق آمار، ۴/۰۳ میلیارد نفر از آن ها در سال ۲۰۲۱ از ایمیل استفاده می کنند. و انتظار می رود این تعداد تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۴/۴۸ میلیارد برسد. بیایید نگاهی کوچک به شبکه های اجتماعی بیندازیم، فیسبوک ۲.۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. شما می توانید بیش از ۱ میلیارد کاربر اینستاگرام را نیز اضافه کنید. اما حتی مجموع این اعداد نیز نمی تواند به تعداد افرادی که از ایمیل ها استفاده می کنند، نزدیک شود. هرچه افراد بیشتری از ایمیل استفاده کنند به این معنی است که امکانات بیشتری را به عنوان یک کانال بازاریابی ارائه می دهد. و بدون شک ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین ROI (بازده سرمایه گذاری) است. اگرچه منابع مختلف آمارهای متفاوتی را ادعا کردند. با این حال، همه آن ها ایمیل مارکتینگ را در مقایسه با هر کانال بازاریابی دیگر، برتر دانستند. Campaign Monitor نشان می دهد که بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ می تواند تا ۴۴۰۰ درصد باشد که به معنای بازگشت سرمایه ۴۴ دلاری برای هر دلار هزینه شده است. و این از جمله دلایل کافی برای ترغیب بیش از  ۴۷ درصد بازاریابان برای انتخاب ایمیل مارکتینگ به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی است.

۵ دلیل برای اینکه چرا باید به سمت ایمیل مارکتینگ بروید

هیچ چیز بدون برنامه ریزی درست، به نتیجه مطلوبی دست نمی یابد. ایمیل مارکتینگ نمی تواند کسب و کار شما را نجات دهد مگر اینکه بدانید چطور باید به درستی از آن استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر، شما باید کارها را متفاوت انجام دهید و تمام روش های مناسب را امتحان کنید. در این قسمت، ما قصد داریم برخی از دلایل اصلی که باعث می شود ایمیل مارکتینگ امروزه هم موثر باشد، بررسی کنیم :

۱) خبرنامه ها برگ برنده شما هستند

اگر متوجه میزان تاثیرگذاری خبرنامه های ایمی شوید، قطعا شگفت زده خواهید شد. با این حال، بیشتر مشاغل از پتانسیل آن آگاه نیستند. خبرنامه های تصادفی و ارسال آن ها به افرادی که مخاطبین هدف شما نیستند، هرگز شما را به نتایج مورد نظرتان نمی رساند. حتی ممکن است افرادی که مشترک خبرنامه شما هستند، تمال نداشته باشند همیشه خرید کنند. بنابراین، اگر آنها متوجه شوند که شما فقط می خواهید آن ها را مجبور کنید هر بار که ایمیل شما به صندوق ورودی آن ها می رسد، چیزی بخرند، از کسب و کارشما دلسرد می شوند. بنابراین، خبرنامه ها می توانند کمک بزرگی به شما و کسب و کارتان بکنند به شرطی که به درستی از آن ها استفاده کنید. برای ارسال چند خبرنامه کاربردی برای مخاطبین خود، مطالعه این وبلاگ از پاکت را از دست ندهید.

۲) برای ارسال ایمیل به بودجه زیادی نیاز ندارید

ساختن ویدیو از هر لحاظ پر هزینه است. به علاوه انجام تبلیغات پولی یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. اگرچه ایمیل مارکتینگ نیز نیازمند یک سرمایه برای شروع است، اما در مقایسه با سایر رسانه ها چقدر بازگشت دارد و نتیجه بخش است؟ بیشتر پلتفرم‌های اصلی اتوماسیون ایمیل بسیار مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات پولی، کمپین‌های شبکه های اجتماعی و رسانه‌های چاپی هستند. از سوی دیگر، با ایمیل مارکتینگ می توانید با مشتریان بالقوه خود ارتباط نزدیک تری داشته باشید. علاوه بر این، کمک زیادی به حفظ رابطه شما با مشتریان تان می کند. در مورد ارسال خبرنامه های بسیار جذاب، پاکت دارای تمام ویژگی های اصلی اتوماسیون ایمیل موجود در بازار است. بنابراین، اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ایمیل مارکتینگ می تواند راه حل همه جانبه بازاریابی شما باشد.
طبق گفته های Economical Impact و Google Ads : کسب و کارها به ازای هر ۱ دلاری که برای تبلیغات پولی خرج می کنند، به طور متوسط ​​۲ دلار درآمد کسب می کنند.

۳) نتیجه گیری فوق العاده با ترکیب ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

بدیهی است که کانال های بازاریابی مقابل یکدیگر نیستند و شما می توانید با استفاده هوشمندانه از تمامی آن ها به نتیجه مطلوب خود برسید. این یعنی شما می توانید همزمان با استفاده از ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی، به اهداف خود برسید. اگرچه هر دو کانال از نظر نحوه عملکرد متفاوت هستند، اما می توانند در کنار هم برای رسیدن به یک هدف واحد (ارتباط با کاربران و تبدیل آن ها به مشتری) استفاده شوند.

۴) ایمیل مارکتینگ ارتباط شما با مشتری را تقویت می کند

در رابطه با ایجاد روابط با مشتری،ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارترین راه است. چرا که شخصی سازی کلید این کانال بازاریابی است. اگر می‌خواهید کمپین‌های ایمیلی شما موفق شوند، باید به تک تک مشترکین ایمیلی که دارید اهمیت دهید. هیچ پلتفرم دیگری به شما اجازه این رویکرد آسان را برای دستیابی به این هدف نمی دهد. برای مثال، می‌توانید بپرسید که مشترک شما می‌خواهد چه نوع ایمیل‌هایی را دریافت کنند. شما به راحتی می توانید نوع محتوایی را که مردم بیشتر دوست دارند در ایمیل قرار دهید و توجه آن ها را جلب کنید. در نتیجه، وقتی می دانید که مشتریان و مشتریان بالقوه شما چه نوع ایمیل هایی را می توانند باز کنند، می توانید حتی بیشتر به آنها کمک کنید. هدف شما باید ارائه اطلاعات مفید و تاثیرگذار باشد تا افراد را به سمت انجام کاری ترغیب کنید. ایمیل خوب باید از نظر بصری خیره کننده باشد، و مشتری هدف را به انجام کاری سوق دهد. علاوه بر این، می توانید با ارسال ایمیل های تخفیف و تشویقی، ارسال محتوای ویژه وبلاگ، ارتباط با مشتریان خود را تقویت کنید. شما می توانید با ایمیل هایی در قالب نظرسنجی، نظر مشترکین را در مورد خدمات خود بخواهید.

۵) می توانید با افراد علاقه مند ارتباط برقرار کنید

یکی از بزرگترین مزیت های ایمیل مارکتینگ این است که شما فقط به افرادی دسترسی پیدا می کنید که مایلند از کسب و کار شما بشنوند. اگر شخصی در ایمیل های شما مشترک شود، به این معنی است که تمایل دارند آنچه را که از طریق خبرنامه ها و تبلیغات خود ارائه می دهید به دست آورد. بنابراین، می توان فهمید که فروش تنها هدف ایمیل مارکتینگ نیست. و به عنوان یک صاحب کسب و کار می توانید با استفاده از این پلتفرم با مخاطبین هدف خود درگیر شوید.

با ایمیل مارکتینگ به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید

با دلایل ذکر شده، می توان به راحتی نتیجه گرفته که ایمیل مارکتینگ همچنان موثرترین کانال بازاریابی است. مهمترین چیزی که آن را قدرتمندتر می کند، پیوسته در حال رشد بودن آن است. به روزی، سازگاری و اینکه می تواند با گذشت زمان تغییر کند، و نیازهای متفاوت کسب و کار شما را برطرف کند، از سازنده ترین قابلیت های ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. پس فرصت را از دست ندهید و از همین امروز شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *