روش‌هایی برای کاهش نرخ Bounce ایمیل شما

ایمیل های Bounce شده می توانند برروی اعتبار sender و توانایی ارسال ایمیل در صندوق ورودی تأثیر منفی بگذارند. در این متن ما چندین روش برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا به کمک آنها نرخ Bounce ایمیل خود را برای نتایج بهتر ایمیل مارکتینگ کاهش دهید. به این فکر کنید که کاربر شما، مشتاقانه در انتظار است تا ایمیل خود را تحویل بگیرد و اطلاعات ارزشمندی از شما دریافت کند اما درنهایت به دلایلی آن را دریافت نمی کند. این اتفاق یک وضعیت نامطلوب و آسیب زننده برای همه کسب و کارها است. متأسفانه، ایمیل های Bounce شده قسمتی از ایمیل مارکتینگ محسوب می شود و این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که افراد بدون اطلاع از لیست ایمیلی که در آن هستند، آدرس ایمیل خود را تغییر می دهند. اما داشتن نرخ Bounce ایمیل بالا می تواند به قابلیت ارسال کلی ایمیل شما آسیب برساند، به همین دلیل اهمیت بالایی دارد که از آن نباید غافل شوید. در عوض، اگر روی بهبود آن کار کنید، نرخ باز کردن ایمیل های خود را از سوی کاربران افزایش می دهید و اطمینان حاصل می کنید که یک لیست سالم از مشترکانی دارید که می توانید مرتباً با آن ها ارتباط برقرار کنید.  

 نرخ پرش یا  Bounce Rate ایمیل چیست ؟

نرخ Bounce ایمیل شما به درصدی از ایمیل هایی گفته می شود که برای مخاطبین ارسال نمی شوند ( یا به عبارتی برگشت می خورند). هرچه نرخ Bounce ایمیل پایین باشد، همانقدر بهتر است، چرا که این یعنی تعداد بیشتری ایمیل ارسال درستی دارند. یک معادله ساده وجود دارد که درصد Bounce ایمیل شما را تعیین می کند : میزان Bounce ایمیل های خود برروی تعداد ایمیل های تحویل داده شده ۱۰۰x = درصد Bounce ایمیل شما که این تعداد را می توانید به راحتی در پنل پاکت خود مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر ۲۰۰۰ ایمیل تحویل داده شده و ۱۰ ایمیل برگشت خورده، این معادله به شما نرخ Bounce ایمیل ۰/۵ را درصد می دهد.  

دو نوع مختلف در ایمیل های Bounce وجود دارد :

Soft Bounce  :

این دسته از ایمیل های برگشت خورده مشکلات موقت تحویل را توصیف می کنند. مشکلاتی با گذر زمان قابل حل هستند، مانند زمانی که مشکلی با سرویس گیرنده کاربران وجود دارد، صندوق ورودی گیرنده پر است یا حجم ایمیل شما زیاد است.

Hard Bounce :

این دسته از ایمیل ها، مشکلات دائمی تحویل را توصیف می کنند، مانند زمانی که ایمیل به آدرس ایمیل نامعتبر، دامنه منسوخ شده یا حسابی که دیگر استفاده نمی شود ارسال شده است. وقتی ایمیل از این طریق برگشت داده می شود، دیگر به دست گیرنده نمی رسد.  

 ایمیل ها به چه دلیلی برگشت می خورند؟

چندین دلیل وجود دارد که چرا ایمیل ها برگشت می خورند و بررسی این که چرا یک ایمیل به گیرنده مورد نظر خود نرسیده است، دشوار است. ممکن است به این دلایل مرتبط باشد:   –  گیرنده دیگر به حساب ایمیل دسترسی ندارد.   –  حساب ایمیل برای مدت طولانی غیرفعال بوده و یا حذف شده است.   –  سرور ایمیل در دست ساخت است.   –  صندوق ورودی ایمیل گیرنده ممکن است پر باشد.   –  گیرنده، شما را در لیست “blocked” خود قرار داده است. بهتر است به جای اینکه به دنبال دلیل عدم ارسال ایمیل خود باشید، به طور کلی به نرخ Bounce خود نگاه کنید و برای بهبود آن تلاش کنید.  

چرا نرخ Bounce ایمیل شما از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

نرخ Bounce ایمیل شما می تواند بر تحویل کلی همه ایمیل های شما تأثیر بگذارد. اگر به طور مداوم بالا باشد، اعتبار شما به عنوان فرستنده می تواند به طرز چشمگیری لطمه ببیند. هرچه اعتبار دامنه شما کمرنگ شود و کاهش یابد، احتمال اینکه ایمیل های شما مستقیماً به پوشه Spam ارسال شوند بیشتر است. وقتی این اتفاق می افتد، شما کاهش سطح تعامل خود را مشاهده خواهید کرد، برای مثال نرخ open rate پایین، نرخ click rate پایین و در نهایت تعداد فروش کمتر را خواهید داشت. در نتیجه، شما می بایست لیست ایمیل های خود را تا حد ممکن تمیز نگه دارید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که اکثر گیرندگان ایمیل های شما را در جایی که می توانند ببینند تحویل می گیرند نه در پوشه Spam!

بنابراین نرخ Bounce خوب چیست؟

بسته به کسب و کاری که دارید متوسط ​​نرخ پرش بین ۵-۲٪ می باشد. اگر نرخ شما بیش از ۵٪ باشد، باید به دنبال پاک کردن لیست خود و یا تعیین علت برگشت ایمیل های خود باشید.  

چگونه نرخ Bounce ایمیل خود را کاهش دهیم؟

اگر نرخ Bounce شما بالاتر از حد متوسط بود و تصمیم گرفتید که درصد خود را برای نتیجه بهینه کاهش دهید، چند روش وجود دارد که می توانید از طریق آن نرخ Bounce ایمیل خود را کاهش دهید :

۱. استفاده از Double Opt-In 

واداشتن مشترکین برای  Double Opt-Ins و تأیید آدرس ایمیل آن ها به این معنی است که افراد کمتری ایمیل های جعلی و یا اشتباه و شما تحویل می دهند.  Double Opt-Ins با ارسال ایمیل “تأیید” به گیرنده هنگام ورود به لیست ایمیل شما انجام می شود و فقط با کلیک روی دکمه تأیید، آن ها را به لیست شما اضافه می کند.

۲. لیست خود را به طور منظم تمیز کنید

لیست ایمیل های شما ممکن است هر از گاهی با حساب های غیرفعال و گیرندگان مشکل دار روبرو شود، تنها راه برای این وضعیت پاک کردن آن ها از لیست ایمیل تان است. برای انجام این کار با حذف کاربران غیرفعال و افرادی که مدتی است ایمیل های شما را باز نکرده اند شروع کنید یا برای تعیین دقیق حساب هایی که به وضوح استفاده نمی شوند یا نمی خواهند دیگر ایمیل های شما را دریافت کنند، یک کمپین هدف مجدد ایجاد کنید.

۳. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما هرزنامه نباشند!

آمار نشان می دهد که بیش از ۵۰٪ از ایمیل های ارسال شده هرزنامه هستند. ایمیل های شما احتمالاً در این درصد قرار نمی گیرند، اما برخی از فاکتور های اصلی وجود دارد که ارائه دهندگان ایمیل برای شناسایی هرزنامه از آن ها استفاده می کنند و شما ممکن است ناخودآگاه درگیر آن ها شوید. برای جلوگیری از این قضیه، تلاش کنید تا از متونی که ایمیل شما را در صندوق ورودی گیرندگان به عنوان اسپم نشانه گذاری می کند، استفاده نکنید.

۴. لیست خود را تقسیم بندی کنید

تقسیم بندی لیست شما به این معنی است که مشترکان فقط اطلاعات مورد نظر و نیاز خود را دریافت می کنند. در نتیجه، کمتر احتمال دارد که ایمیل شما را در لیست ایمیل های اسپم قرار دهند یا شما را مستقیماً به قسمت هرزنامه بفرستند. یکی از موثرترین روش های تقسیم بندی مبتنی بر تعامل است: فعال ترین مشترکین خود را با هم گروه کنید و ایمیل های بیشتری نسبت به مشترکانی که فعالیت کمتری دارند ارسال کنید. آن ها نشان داده اند که با آغوش باز از ایمیل های شما استقبال می کنند و هرچه بتوانید نرخ تعامل خود را بالاتر ببرید، عملکردهای کلی ایمیل شما بهتر خواهد بود. تقسیم بندی بر اساس تعامل همچنین به این معنی است که می توانید برای جذب مجدد مشترکان منفعل، کمپین های هدف مجدد را انجام دهید، که همچنین می تواند نرخ Bounce شما را کاهش دهد.

۵. مرتباً ایمیل ارسال کنید

همه ما ایمیلی از شخصی که نمی شناسیم دریافت کرده ایم، فقط برای اینکه بدانیم بیش از یک سال پیش در لیست نامه های پستی آن ها ثبت نام کرده ایم و از آن زمان تاکنون چیزی از آن ها نشنیده ایم. به جای گرفتن آدرس های ایمیل و سپس غیب شدن، بگذارید ایمیل هایتان به طور مرتب در صندوق های ورودی مشترکین نشان داده شوند.

۶. از دامنه های ارسال کننده رایگان استفاده نکنید

این روزها بیشتر ارائه دهندگان ایمیل مارکتینگ به شما توصیه می کنند که ایمیل های خود را از یک دامنه متعلق به خود ارسال کنید. ارسال از دامنه شخصی شما، مانند hello@yourbusiness.com، شما را به عنوان یک شخص یا تجارت مشروع تأیید می کند و احتمالاً کمتر به پوشه Spam می رسد.

۷. ایمیل های آزمایشی یا A / B test

برخی از ایمیل ها عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. عناصر اصلی مانند خط موضوع ایمیل، متن ایمیل و CTA خود را امتحان کنید تا مشخص شود مشترکین شما به کدام عبارات و ویژگی ها پاسخ می دهند. ایمیل های آزمایشی A / B مانند این است که شما در جایی که دو ایمیل مختلف برای دو گروه از مشترکان ارسال می کنید، می بینید کدام یک بهترین عملکرد را دارند و به شما این امکان را می دهد آنچه را که مفید است در ایمیل خود قرار دهید و عواملی که باعث ترغیب بیشتر به مشترک شدن می شود را دربیابید و تنظیم کنید.

۸. آدرس های ایمیل hard bounced را از لیست خود حذف کنید

یک کاری که قطعاً باید در پاک کردن لیست عادی خود انجام دهید حذف آدرس های ایمیل hard bounced از لیست شما است. نگه داشتن آن ها فایده ای ندارد زیرا اغلب نادرست یا غیرفعال هستند، به این معنی که ایمیل هایی که ارسال می کنید هرگز به آن ها نخواهد رسید. حدف ایمیل های hard bounced، میزان نرخ bounced ایمیل شما را پایین و سالم نگه می دارد. با پاکت،ایمیل های hard bounced به طور خودکار در لیست سیاه قرار می گیرند تا از ارسال مجدد ایمیل به این مخاطب جلوگیری شود. از این طریق می توانید دفعه دیگر که یک کمپین ارسال می کنید، یک لیست فعال را حفظ کرده و بهترین نتیجه را برای ایمیل مارکتینگ خود کسب کنید.

۹. Opt-In ها را مرتبط کنید

راه اصلی مشترکان برای ورود به لیست ایمیل شما ثبت نام برای Opt-In است، خواه یک کتاب الکترونیکی، چک لیست، نسخه ی نمایشی باشد که آن ها را یک قدم به سمت خرید نزدیک می کند. برای اطمینان از اینکه مشترکانی که در لیست خود قرار می گیرید به دلیل خوبی در آنجا هستند و فعال هستند، گزینه هایی را انتخاب کنید که بیش از حد مورد توجه مخاطبان شما باشد. با این کار به احتمال زیاد کاربران در وهله اول آدرس ایمیل فعال به شما می دهند و ایمیل های شما را باز می کنند.

۱۰. هرگونه تغییر در آدرس ایمیل را از مشترکان بخواهید

آدرس های ایمیل تغییر می کند. بسیار بعید است که اکنون آدرس ایمیل شما مشابه هجده سال پیش باشد. برای اینکه مطمئن شوید لیست شما مملو از حساب های ایمیل فعال است، از مشترکان خود بخواهید که در صورت تغییر هر چیزی شما را آگاه کنند، مانند زمانی که شغل جدیدی پیدا می کنند و بنابراین آدرس ایمیل جدیدی دارند یا اگر به هر روشی جزئیات خود را به روز کنند، به شما اطلاع دهند. با پاکت می توانید به سادگی یک فرم مشخصات به روزرسانی برای مخاطبین خود ارسال کنید. این به شما کمک می کند تا لیست شما تمیز، سالم و فعال باشد.

زمان آن فرا رسیده تا نگاهی به نرخ Bounce ایمیل خود بیندازید!

اگرچه این بخش اغلب نادیده گرفته می شود اما نرخ Bounce ایمیل شما می تواند به طور چشمگیری بر قابلیت تحویل ایمیل های شما تأثیر بگذارد. اگر بیش از حد بالا باشد، می تواند برای کل کمپین بازاریابی ایمیل شما مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *