مواردی که باید در footer ایمیل خود رعایت کنید!

متاسفانه footer ایمیل به ندرت در معرض توجه قرار می گیرد و علت آن هم، صرف زمان بسیار زیاد بر روی محتوای متن ایمیل و موضوع اصلی آن است. اما نکته قابل توجه این است که، شما نمی توانید بدون داشتن یک footer ایمیل جذاب، آموزنده و مطابق با اصول، کاری از پیش ببرید. بنابراین باید تمامی عناصر تاثیر گذار برروی footer ایمیل خود را بررسی کنیم. با کسب آگاهی نسبت به تمامی این موارد، میزان تعامل با ایمیل شما از سوی کاربران به طرز چشمگیری، افزایش خواهد یافت.  

footer ایمیل چیست؟

footer ایمیل یا امضای ایمیل به بخشی که در پایین ایمیل شما قرار می گیرد، گفته می شود. برخی از بازاریابان، footer ایمیل را کارت ویزیت یک برند می دانند. موارد بسیاری وجود دارد که شما بتوانید به footer ایمیل خود اضافه کنید تا گیرندگان ایمیل را علاقه مند به نام تجاری خود کنید.  

چرا پاورقی ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

یک ایمیل خوب و قابل قبول، تماما حرفه ای و پیشرفته است. یعنی برای اینکه ایمیل شما نتیجه ای مطلوبی داشته باشد و تأثیر مناسبی ایجاد کند، در قدم اول، باید آن را با دقت طراحی کنید. هرچند ممکن است که footer های ایمیل بی اهمیت به نظر برسد، اما کیفیت تعامل با نام تجاری شما را به خوبی بهبود می بخشند، پس باید به این بخش از ایمیل خود توجه ویژه ای داشته باشید! در این متن 8 مورد از عوامل تاثیرگذار برروی کیفیت footer ایمیل شما ذکر شده است. ما اطمینان داریم که در پایان این مقاله، شما می آموزید که چگونه تمامی این موارد نام برده را به کار بگیرید تا footer ایمیل برای شما و کاربرانتان کاربردی باشد.

۱. لغو اشتراک یا Unsubscribe را برای کاربران خود در الویت قرار دهید

باید بدانید که گیرندگان ایمیل از قدرت ویژه ای در گزارش دادن ایمیل شما به عنوان هرزنامه یا اسپم، برخوردار هستند 🙂 استفاده از دکمه اسپم ساده ترین راه برای جلوگیری از ورود ایمیل های گوناگون به صندوق ورودی آن ها است. همان طور که می دانید این کار به اعتبار فرستنده ایمیل شما لطمه بزرگی خواهد زد. شما با قرار دادن دکمه لغو اشتراک به کاربران خود این امکان را می دهید که به راحتی از لیست ایمیل شما انصراف دهند. هرچند بدیهی است که شما برای ساخت لیست ایمیل خود تلاش زیادی می کنید، اما بپذیرید مشترکانی که به سختی با شما ارتباط برقرار می کنند، هیچ کاربردی برای کسب و کار شما ندارند. علاوه بر این، هرچه زودتر امکان خروج و لغو اشتراک به آن ها بدهید، تعامل و تبدیل ایمیل شما بهبود پیدا می کند و از طرفی لیست خود را مرتب خواهید کرد. قرار دادن گزینه لغو اشتراک در footer ایمیل، باعث می شود تا کاربران به راحتی آن را تشخیص دهند و به سادگی بتوانند اشتراک خود را لغو کنند. همچنین می توانید از آن ها از طریق یک نظرسنجی کوچک و ساده، علت این کارشان را بپرسید تا به این ترتیب معایب خود را بیابید و آن ها را برطرف کنید.  

۲. اطلاعات حقوقی کسب و کار خود

شامل اطلاعاتی مانند آدرس ثبت شده شرکت شما، صندوق پستی، شرایط و ضوابط و … زمانی که گیرندگان شما این دسته از اطلاعات را می بینند، اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا می کنند. قرار گرفتن تمامی این اطلاعات در footer ایمیل شما سبب می شود تا ایمیلتان معتبر بنظر برسد.  

۳. یک یادداشت قدردانی

قدردانی از مشتریان خود از طریق footer ایمیل، می تواند آن ها را به بهترین نحو تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه ممکن است این تأثیر فوری نباشد، اما این کار باعث می شود کاربران شما احساس ارزشمند بودن بکنند و این احساسات پیامد های قابل توجهی از جمله وفاداری به برند (برای مثال خریدهای مکرر از سوی کاربران) و طرفداری از شما را به دنبال خود دارد.  

۴. راه هایی برای برقراری ارتباط با کسب و کار شما

حتی اگر اطلاعات تماس شما در وب سایتتان موجود باشد، ذکر آن در footer ایمیل باعث دسترسی آسان کاربران می شود. در برخی زمینه ها برای مثال ایمیل های transactional، به خصوص ایمیل های تأیید سفارش یا حمل و نقل، در مقایسه با ایمیل های non-transactional، نرخ باز شدن بالاتری از سوی کاربران دارند بنابراین ثبت اطلاعات تماس می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. چرا که این ایمیل ها به مشتریان اطمینان می دهند که سفارش خود را دریافت کرده اند و یا اینکه سفارششان در راه است و در صورت نیاز می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. هنگامی که در footer ایمیل ذکر می کنید که برای گفتگوی با کاربران همواره در دسترس هستید، در واقع می گویید که به اندازه یک کلیک با آن ها را فاصله دارید تا بتوانید نیازهایشان را برطرف کنید و این کار باعث آسودگی آن ها می شود. این نوع از اطمینان تا حد زیادی به اعتماد به نام تجاری شما برای دسترسی و مشتری مداری کمک می کند.  

۵. لینک پروفایل های شبکه اجتماعی

درج لینک های شبکه اجتماعی در footer ایمیل روشی عالی برای اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی خود به مشترکان است. بنابراین برای تقویت حضور خود در شبکه های اجتماعی می توانید از این روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که لینک های شبکه اجتماعی از نظر طراحی باید با بقیه مضامین و رنگ ایمیل هماهنگ باشند. بعلاوه، فقط پلتفورم هایی که در آن ها فعال هستید را ذکر کنید. به کمک پنل پاکت می توانید آیکون های شبکه های اجتماعی خود را متناسب با طراحی ایمیل خود به footer ایمیل اضافه کنید.    

۶. ارزش های تجاری

یادآوری آنچه برند شما در آن متمایز است و تکرار مداوم آن، باعث جلب توجه کاربران می شود. به عبارت ساده تر، با تکرار شعار برند، کاربران از تصمیم خود برای عضویت در خبرنامه های شما احساس خوبی دارند و همچنین از ارتباط با برند شما احساس افتخار می کنند. ذکر شعار برند در footer ایمیل می تواند کمک شایانی به این روند کند.  

۷. از آن ها بخواهید شما در لیست سفید یا white list خود قرار بدهند

معمولاً ISP ها مقررات سختگیرانه ای دارند که مشتریانشان را از دریافت نامه های ناخواسته / اسپم محافظت می کنند. به این معنا که ایمیل شما با وجود تمام زحماتی که برای ایجاد آن کشیده اید، ممکن است در پوشه هرزنامه کاربران قرار بگیرد. به طور خلاصه، شما می توانید یک پیام کوچک در footer ایمیل خود قرار دهید تا بیانگر درخواست شما برای قرار گیری در address book کاربران باشد. با انجام این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که آن ها هیچ یک از ایمیل های شما را از دست نخواهند داد و تعامل شان با ایمیل شما افزایش می یابد. به عنوان مثال، به آن ها بگویید که افزودن شما به لیست “white list” به آن ها اطمینان می دهد که به روزرسانی سفارش خود را دریافت می کنند و آن را از دست نمی دهند.  

۸. وب سایت و یا وبلاگ

پس از عضویت افراد در وبلاگ شما، یک ایمیل خوش آمد گویی برای آن ها ارسال کنید که footer آن وب سایت و لینک وبلاگ شما را داشته باشد. احتمال نادیده گرفته شدن این لینک ها از سوی کاربران بسیار کم است چرا که هدف واضح آن ها پیگیری محتوای موجود در وبلاگ شما است.  

سرویس پاکت تمامی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد و پشتیبانان پاکت برای ساخت یک footer مناسب همواره راهنمایی های لازم را به شما ارائه می کنند.

امیدواریم که از این راهنما برای تهیه footer ایمیل به خوبی استفاده کنید و تاثیر چشم گیر آن را در جذب کاربران خود مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *